VŘ na Erasmus+ zaměstnaneckou mobilitu na období leden 2026 - červenec 2026 a Erasmus+ BIP projekty/Erasmus+ Staff Mobility Call for Applications for the period January 2026 - July 2026 and Erasmus+ BIP Projects Call
Tereza Červenkov
tereza.cervenkov na matfyz.cuni.cz
Úterý Září 30 10:56:46 CEST 2025
Vážení,
dovolujeme si Vás informovat o výběrovém řízení na zaměstnaneckou mobilitu v rámci programu Erasmus+ pro pobyty v období od ledna 2026 do července 2026 (s datem výjezdu od 1. ledna 2026 do 31. července 2026 nejpozději). Přihlašování probíhá prostřednictvím aplikace IS Věda<https://is.cuni.cz/veda/portal/dashboard> (PAS (projekty a soutěže/ZERA) od 1. října do 31. října 2025 (15:00). Výsledky VŘ budou vyhlášeny do konce listopadu 2025.
* Interní fakultní výběrová kritéria jsou k dispozici na webových stránkách OVZS - pro akademické pracovníky<https://www.mff.cuni.cz/cs/ovzs/erasmus-zamestnanecka-mobilita/kriteria-hodnoceni-pri-vr-akademicka-mobilita> a ostatní pracovníky<https://www.mff.cuni.cz/cs/ovzs/erasmus-zamestnanecka-mobilita/kriteria-hodnoceni-pri-vr-ostatni-pracovnici-thp> (THP). Bližší informace k zaměstnanecké mobilitě naleznete zde: Zahraniční mobilita zaměstnanců - Univerzita Karlova<https://cuni.cz/UK-3961.html#2> a na OZV - Intranet UK<https://intranet.cuni.cz/Stranka/3e295b50-bb5f-4087-b2b4-7cbadb2bb0fe>.
* Do aplikace IS Věda se přihlásíte svým přihlašovacím jménem a heslem svého CASového účtu. Pro účely výběrového řízení je povinnou přílohou žádosti předběžně vyplněný Mobility Agreement pro STA/Mobility Agreement pro STT (pro účely VŘ je dostačující bez podpisů, vložte jej prosím do příloh, jeho vzor najdete v aplikaci). V aplikaci naleznete i obecná pravidla mobilit a další podpůrné informace včetně manuálů. THP pracovníky prosíme též o vyplnění interního formuláře, který naleznete u kritérii na stránkách OVZS a jeho odevzdání spolu s vyjádřením a podpisem vedoucího pracoviště přímo na OVZS. Dovolujeme si upozornit, že výjezdy v daném období je možné uskutečnit jen v případě, že se prostřednictvím aplikace přihlásíte a následně úspěšně projdete výběrovým řízením. Následující výběrová řízení proběhnou v lednu (pro pobyty duben - listopad) a v květnu (pro pobyty srpen - březen).
* Jedná se o tyto typy výjezdů (možné jsou též kombinované pobyty):
* Výukový pobyt (STA) - jen akademičtí pracovníci (vyžaduje existenci inter-institucionální smlouvy mezi naším a zahr. pracovištěm, která dovoluje STA
* Školení zaměstnanců (STT) - akademičtí pracovníci a ostatní zaměstnanci (v případě výjezdů do VB, Švýcarska a dalších neprogramových zemí se též vyžaduje existence inter-institucionální smlouvy mezi naším a zahr. pracovištěm, která dovoluje STT)
* Dovolujeme si upozornit i na nabídku "staff weeks" pro zaměstnance na adrese http://staffmobility.eu/staff-week-search a na platformu pro STA a STT mobilitu akademiků - Erasmus+ Teaching Mobility Platform na adrese https://teachingmobility.eu (Log in - Log in with MyAcademicID - zvolte Charles University).
dovolujeme si Vás také informovat o rektorátním VŘ k podávání návrhů projektů Kombinovaného intenzivního programu (Blended Intensive Programme) - Erasmus+ BIP. V rámci tohoto VŘ se podávají jen návrhy projektů, kde UK vystupuje v roli koordinátora:
* Základní podmínky BIPu:
* obsahem je školení/intenzivní výuka (pro české i zahraniční účastníky),
* povinná kombinace virtuální (neomezená doba trvání, nejčastěji 1-2 setkání) a fyzické mobility (5-30 dní)
* spojení minimálně 3 vysokoškolských institucí ze 3 různých Erasmus+ programových zemí (Univerzita Karlova + další dvě zahraniční univerzity),
* podmínkou je min. počet 15 nebo 20 zahraničních účastníků (dle typu BIPu),
* účastníky mohou být studenti i zaměstnanci.
* Hlavní výhody BIPu:
* možnost realizovat krátkodobou akci na téměř jakékoliv téma,
* mezinárodní zkušenost v domácím prostředí,
* příležitost pro navázání či upevnění mezinárodních vztahů,
* internacionalizace svého vědeckého a pedagogického zájmu.
* Finanční prostředky:
* 6 000 EUR na BIP pro 15 účastníků,
* 8 000 EUR na BIP pro 20 účastníků.
* Jak se přihlásit do výběrového řízení?
* vyplnit tento formulář<https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=2naS4DT5hkC_CIgWogQUoudxnqqoiiNHqpqbxH8BVblURTM3QlhXS1g2U1hESUs5OVVaM1AzUVcyRi4u> do 30. 11. 2025,
* vyhlášení výsledků ze strany RUK do 15. 12. 2025,
o schválené BIPy je nutné realizovat a vyúčtovat do 31. 7. 2027.
Podrobnější informace jsou k dispozici zde<https://intranet.cuni.cz/Stranka/43f205c4-b2eb-4fb0-bbfa-9f7f3612b6bb>. Další informace i BIPům, včetně možnosti zapojení v roli participanta naleznete zde<https://cuni.cz/UK-13687.html>. Jakékoliv dotazy neváhejte směřovat na Denise Žernova (denis.zernov na ruk.cuni.cz<mailto:denis.zernov na ruk.cuni.cz>).
S přáním příjemného dne,
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dear all,
Let us inform you about the Erasmus+ Programme Staff Mobility Call for Applications for stays from January 2026 to July 2026 (with departure dates from January 1, 2026, till July 31, 2026 at the latest). Applications can be submitted from October 1 until October 31, 2025 (15:00) via the IS Věda Application Portal<https://is.cuni.cz/veda/portal/dashboard>. The results of the Call will be announced by the end of November 2025.
* The Internal Faculty selection criteria are available on the OVZS website - for academic<https://www.mff.cuni.cz/cs/ovzs/erasmus-zamestnanecka-mobilita/kriteria-hodnoceni-pri-vr-akademicka-mobilita> and other<https://www.mff.cuni.cz/cs/ovzs/erasmus-zamestnanecka-mobilita/kriteria-hodnoceni-pri-vr-ostatni-pracovnici-thp> staff (THP). Further information on staff mobility can be found here: Erasmus Staff Mobility - Charles University<https://cuni.cz/UKEN-2166.html> and also here<https://intranet.cuni.cz/Stranka/3e295b50-bb5f-4087-b2b4-7cbadb2bb0fe>.
* Use your CAS login data to log in to the IS Věda Application Portal and choose "PAS (Projects and Tenders)". In the "MENU", select "Project proposals" - "New Proposal" - ZERA. For the purpose of the Faculty selection procedure, a pre-filled Mobility Agreement STA/Mobility Agreement STT must be uploaded to the application portal (does not need to be signed yet). You can find its sample version there, as well as general mobility rules and other supporting information. Other staff (THP) is also requested to fill in the internal form, which can be found under criteria on the OVZS website and submit it with the comment and signature of the Head of Dept./Institute. Let us remind you that staff mobility within the Erasmus+ programme in the period defined above can only be realized if you apply through the call and subsequently succeed in the Faculty selection procedure. The following Calls will take place in January (for stays from April to November) and in May (for stays from August to March).
* There are two types of mobility (combined stays are also possible):
* Staff Mobility for Teaching (STA) - for academics only (there must be an inter-institutional agreement between our and the foreign department/institute allowing STA)
* Staff Mobility for Training (STT) - for academics and other staff (there must be an inter-institutional agreement between our and the foreign department/institute allowing STT in the case of Great Britain, Switzerland, and other non-program countries)
* See also http://staffmobility.eu/staff-week-search for staff week offers and the Erasmus+ Teaching Mobility Platform at https://teachingmobility.eu for teaching and training opportunities for academic staff (Log in - Log in with MyAcademicID - select Charles University).
We would also like to inform you about the Rectorate's call for proposals for the Blended Intensive Program projects - Erasmus+ BIP. This call is only for projects where Charles University acts as a coordinator:
* Basic information:
* The BIP content includes training/intensive teaching (for both Czech and international participants)
* There is a mandatory combination of virtual (usually 1-2 meetings) and physical mobility (5-30 days)
* Collaboration of at least 3 higher education institutions from 3 different Erasmus+ program countries (Charles University + two foreign universities)
* A minimum of 15 or 20 international participants is required (depending on the BIP type)
* Participants can be students and staff
* Main advantages of BIP:
* Possibility to organize a short-term event on a chosen topic
* Opportunity to gain international experience in a domestic environment
* Opportunity to establish or strengthen international relationships
* Internationalization of research topics and pedagogical methods
* Funding:
* 6,000 EUR for a BIP with 15 participants
* 8,000 EUR for a BIP with 20 participants
* How to apply?
* Fill out this form<https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=2naS4DT5hkC_CIgWogQUoudxnqqoiiNHqpqbxH8BVblURTM3QlhXS1g2U1hESUs5OVVaM1AzUVcyRi4u> by November 30, 2025
* Results will be announced by December 15, 2025
o Approved BIPs must be implemented and accounted for by July 31, 2027
More information can be found here<https://cuni.cz/UKEN-1848.html>, including the possibility of getting involved as a participant. For any further questions, please get in touch with Denis Žernov (denis.zernov na ruk.cuni.cz<mailto:denis.zernov na ruk.cuni.cz>)
Best regards,
Mgr. Tereza Červenkov
Oddělení pro vědu a zahraniční styky/Research and International Affairs Department
Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy/Faculty of Mathematics and Physics, Charles University
Ke Karlovu 3
121 16 Praha 2
tel. 951551221
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.karlov.mff.cuni.cz/pipermail/ovzs-l/attachments/20250930/11039456/attachment-0001.htm>
Další informace o konferenci ovzs-l