[OGAP-l] INTER-EXCELLENCE (LT) – PRODLOUŽENÍ BĚŽÍCÍCH PROJEKTŮ, PŘEVODY NEVYČERPANÝCH PROSTŘEDKŮ

Zdeňka Bubeníková bubenikova na karlov.mff.cuni.cz
Neděle Září 26 12:20:35 CEST 2021


*INTER-EXCELLENCE (LT) – PRODLOUŽENÍ BĚŽÍCÍCH PROJEKTŮ, PŘEVODY 
NEVYČERPANÝCH PROSTŘEDKŮ*

*
*Díky pandemii COVID-19 mohlo i v roce 2021 dojít k objektivním obtížím 
v plnění věcných cílů projektu, které zakládají potřebu úpravy některých 
parametrů běžícího projektu (především dílčího členění uznaných nákladů 
v kalendářních rocích řešení či úpravu doby řešení).

**Postup při prodloužení běžících projektů či v případech převodu 
nevyčerpaných prostředků tohoto kalendářního roku (2021) do dalších let 
skrze změnu Smlouvy o poskytnutí účelové podpory na řešení projektu 
výzkumu a vývoje (dále jen „Smlouva“) formou Dodatku ke Smlouvě obsahuje 
tyto tři kroky:

*1.Žádost o změnu *

Žádosti o prodloužení doby řešení projektu v souvislosti s pandemií 
COVID–19, event. žádosti o případný převod nevyčerpaných prostředků do 
následujícího roku/roků řešení projektu (dle upraveného finančního plánu 
uvedeného v příloze žádosti) doplněné o podrobné zdůvodnění ( + 
eventuelně Nový finanční plán), zašle řešitel projektu na email. adresu 
*granty na dekanat.mff.cuni.cz* <mailto:granty na dekanat.mff.cuni.cz>*.*

OGAP zajistí podpis statutárního zástupce (p. děkana) a doručí 
poskytovateli prostřednictvím datové schránky.

*
Fakultní termín pro podání žádosti o změnu je do 8. října 2021.*

**Poskytovatel si dovoluje upozornit, že na přesun prostředků, na 
související úpravu dílčího členění položek uznaných nákladů; stejně jako 
na prodloužení doby řešení projektu *není právní nárok*. Každá žádost 
bude individuálně posouzena poskytovatelem. Na základě posouzení žádosti 
bude příjemce vyrozuměn o výsledku (vyhovění žádosti; zamítnutí žádosti, 
částečném vyhovění a zároveň ve zbytku zamítnutí). Zároveň bude případně 
vyzván k provedení vratky odpovídající bodům žádosti, kterým bylo vyhověno.

*
2. Provedení vratky*

**Do 10 pracovních dnů od vyrozumění o výsledku, které bude zasláno z 
MŠMT datovou schránkou, musí být provedena vratka převáděných 
prostředků. Maximální výše této vratky je rovna výši letos poskytnuté 
dotace. Avízo s výší vratky zašle řešitel projektu na email. adresu: 
granty na dekanat.mff.cuni.cz 
<file://wren.karlov.mff.cuni.cz/Dekanat%20USR/svobodomarketa/Plocha/Upozorn%C4%9Bn%C3%AD%20pro%20OGAP/granty@dekanat.mff.cuni.cz>*.*

*
*

*AVÍZO O VRATCE vždy obsahuje:*

  * název příjemce
  * kód projektu
  * částka vratky**

*
DRUH VRATKY v tomto případě pouze převáděné prostředky letošního roku 
(2021)*

*
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ*:
Poskytovatel upozorňuje, že vratka převáděných prostředků letošního roku 
(2021) nesmí být sloučena s případnou vratkou jiného druhu, např. s 
vratkou nespotřebovaných prostředků fondu účelově určených prostředků 
(FÚUP) či s vratkou minulých let (2020 a starší). V případě potřeby 
vrácení prostředků jiného druhu tak bude učiněno další samostatnou 
vratkou, přičemž její druh bude v avízu vratky zřetelně popsán.

*
3. Změna Smlouvy formou Dodatku ke smlouvě*

**V případě, že žádosti o převod bylo (zcela či částečně) vyhověno (bod 
1.) a byla zaslána odpovídající vratka ve správné výši (bod 2.); bude 
poskytovatelem připraven příslušný právní akt (Dodatek ke Smlouvě), 
který bude odrážet schválené skutečnosti (např. členění dílčích položek 
uznaných nákladů projektu či dobu řešení projektu). Dodatek bude 
následně podepsán oběma stranami (poskytovatelem a příjemcem) - podpis 
příjemce zajišťuje Oddělení podpory grantů a projektů.

*
Závěrečné doporučení*

**Poskytovatel naléhavě doporučuje příjemcům včasné finanční plánování 
dalšího kalendářního roku a předchozí zvážení ostatních možností v 
nakládání s nespotřebovanými prostředky tohoto roku, a to především :**

**1. prosté vrácení nespotřebovaných prostředků poskytovateli podle čl. 
6 Smlouvy;

2. převod do FÚUP instituce podle § 18 odst. 10 zákona č. 111/1998 Sb. o 
vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých 
školách), resp. § 26 odst. 2 zákona č. 341/2005 Sb. o veřejných 
výzkumných institucích (platí pro VVS, resp. VVI);

3. převod mezi položkami do udaného limitu a za blíže specifikovaných 
podmínek v daném kalendářním roce podle čl. 5 odst. 3 Smlouvy.

*
Převod nespotřebovaných prostředků do dalšího roku skrze změnu právního 
aktu (Smlouvy) by měl být volen výhradně jako POSLEDNÍ MOŽNOST.*

**

S pozdravem

-- 
*RNDr. Zdeňka Bubeníková, Ph.D.*
vedoucí oddělení podpory grantů a projektů
Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy
Ke Karlovu 3, 121 16 Praha 2
tel.: 95155 1680
www.mff.cuni.cz <http://www.mff.cuni.cz>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://lists.karlov.mff.cuni.cz/pipermail/ogap-l/attachments/20210926/22270efb/attachment-0001.htm>


Další informace o konferenci OGAP-l