<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-2">
</head>
<body>
Vážení, <br>
<div class="moz-forward-container">přeposílám aktuální upřesněný
pokyn s detailními instrukcemi k zakončení semestru podle nového
harmonogramu. Věnujte mu prosím pozornost. Explicitně upozorňuji
na 1 úkol, který musí všichni garanti předmětu splnit během
příštího týdne - upřesnění/modifikaci požadavků ke zkoušce v SISu
odrážející anomality výuky v tomto semestru. <br>
Všechny vás zdravím a přeji viru zmar.<br>
Petr H. <br>
<br>
-------- Přeposlaná zpráva --------
<table class="moz-email-headers-table" cellspacing="0"
cellpadding="0" border="0">
<tbody>
<tr>
<th valign="BASELINE" nowrap="nowrap" align="RIGHT">Předmět:
</th>
<td>O výuce a úkolech k 30. 4.</td>
</tr>
<tr>
<th valign="BASELINE" nowrap="nowrap" align="RIGHT">Datum: </th>
<td>Fri, 24 Apr 2020 08:24:59 +0200</td>
</tr>
<tr>
<th valign="BASELINE" nowrap="nowrap" align="RIGHT">Od: </th>
<td>Vladimir Baumruk <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:baumruk@karlov.mff.cuni.cz"><baumruk@karlov.mff.cuni.cz></a></td>
</tr>
<tr>
<th valign="BASELINE" nowrap="nowrap" align="RIGHT">Komu: </th>
<td><br>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<br>
Milé kolegyně, milí kolegové,<br>
<p><b>tento důležitý mail se týká aktuálních (a akutních)
informací o výuce. Prosím o jeho rozeslání všem vyučujícím v
rámci vašeho pracoviště.</b></p>
<p>Jde zejména o: <br>
<br>
1) Prodloužení semestru o 3 týdny (s možností ukončit výuku
dříve, pokud i v nouzi probíhala). <br>
2) Prodloužení zkouškového období od konce prodlouženého
semestru až do konce července, a poté v září. <br>
3)<font color="#ff0000"> Úpravu zkouškových a zápočtových
požadavků - POZOR, JIŽ do 30.4., VÍCE VIZ NÍŽE </font><br>
============================ <br>
<br>
Ad 1) Prodloužením semestru o tři týdny je DÁN PROSTOR
pedagogům, kteří např. začali v krizi učit až později, aby
doučili to, co je v sylabu jejich předmětu podstatné a důležité.
Nejde o to, aby se za každou cenu odučily všechny podrobnosti a
už vůbec by nemělo docházet k tomu, aby se takto prodloužený čas
využil k výuce nad rámec sylabu. Pedagogům se doporučuje, aby
rozumně využili takovou část tohoto dodatečného času, která
dobré doučení látky semestru zajistí. Ti, kteří výuku
nepřerušili, mohou v principu ihned po uplynutí "starého konce
semestru" (tj. 22.5., resp. pro studenty 3. ročníku Bc. studia
15.5.) začít zkoušet formou "předtermínů v prodlouženém
semestru". Stejně tak je možno využít jen část takto
prodlouženého času, či čas celý. <b>Výuka by však měla skončit
nejpozději 12.6., resp. pro studenty 3. ročníku Bc. studia
5.6.</b>, viz nový harmonogram akad. roku, <a
class="moz-txt-link-freetext"
href="https://www.mff.cuni.cz/cs/vnitrni-zalezitosti/predpisy/prikazy-a-smernice-dekana/smernice-dekana-c-7-2020"
moz-do-not-send="true">https://www.mff.cuni.cz/cs/vnitrni-zalezitosti/predpisy/prikazy-a-smernice-dekana/smernice-dekana-c-7-2020</a>.
<br>
<br>
Ad 2) <b>Zkouškové období</b> je tímto novým harmonogramem
definováno "od konce semestru do 31.7." a poté v září. Není
zcela nutné vypisovat termíny v každém týdnu z tohoto poměrně
dlouhého období. Měl by však být vypsán alespoň jeden termín v
červnu, alespoň jeden v červenci a alepoň jeden v září, současně
by však počet vypsaných termínů měl být dostatečný a především
vhodně rozložený tak, aby měli studenti dobré šance vše
zvládnout. Možná bude potřeba postupovat i operativně, například
v závislosti na tom, jestli budou moci přijet například
zahraniční studenti, kteří mají současně problém s distančním
připojením, atd. [Jednu speciální prosbu pro předsedy komisí
SZZ tlumočím od studijního oddělení: i když je možno konat
státnice téměř až do konce září, studijní prosí, aby se pokud
možno nekonaly v posledním zářijovém týdnu, aby měli rezervu na
administrativu spojenou se zápisy.] <br>
<br>
Ad 3) <font color="#ff0000"><b>Důležité je, abychom všichni
provedli v SIS u svých předmětů tyto změny</b>: </font><br>
a) úprava zkouškových a zápočtových požadavků: tím se
typicky myslí jen jedna nerovnost. S pokynem "naučit alespoň to
nejdůležitější ze sylabu předmětu" souvisí i to, aby požadavky
ke kontrole předmětu korespondovaly s tím, co se odučilo. Jde
tedy o jakési "pročištění" požadavků tak, aby zůstaly jen
opravdu podstatné a ve velké většině i odučené věci.
Pochopitelně z požadavků k zápočtům by měla zmizet docházka,
byla-li tam... DŮLEŽITÉ: TOTO JE POTŘEBA PROVÉST RELATIVNĚ
RYCHLE, KONKRÉTNĚ DO 30.4. Máme na to týden a známe okrajové
podmínky, kterými je výše zmíněný "pružný konec semestru v rámci
daného intervalu". Měli bychom být schopni si nové požadavky do
týdne rozmyslet, zapsat do SIS a UVĚDOMIT O TOM EXPLICITNĚ
EMAILEM PŘÍMO ZE SIS VŠECHNY SVÉ STUDENTY - to je důležité.
Studijní může studentům psát, ale nemůže zjišťovat, kdy kdo co
změnil u svého předmětu. <br>
b) S vysokou pravděpodobností bude nutné, aby velká část
zkoušek proběhla distančním způsobem. Zvažte prosím to, že i
kdyby se náhodou stalo, že v červnu či červenci už bude povoleno
větší shromažďování osob, tak někteří studenti (Slovensko apod.)
jsou doma a příjezd na jednu zkoušku a návrat může být vázán na
14denní karanténu a nemožnost přijet na jinou zkoušku atd.
Usilujeme o to, aby došlo k co nejrychlejšímu odstranění
posledních závad v novém pavilonu IMPAKT v Troji, tak, aby se
například v červenci, mohly konat ve velké posluchárně písemky
pro větší počet lidí. Nelze však na to spoléhat, také nemusí být
stále ještě povoleno shromážděn více než N lidí, kde N bude
nižší, než si budeme přát. Je proto dobré v této chvíli, tj do
onoho 30.4. napsat k předmětům v SIS alespoň větu typu "Je
pravděpodobné, že se značná část zkoušek či zápočtů může konat
distanční formou. Závisí to na vývoji aktuální situace a a
jakékoli změně budete včas informováni." <br>
<br>
Děkuji za trpělivost s dlouhým mailem a přeji všem pěkné dny a
pevné zdraví, <br>
</p>
<p>Vladimír Baumruk<br>
</p>
</div>
</body>
</html>